onsdag 24 december 2008

Julkväll


Så nu har jag kommit hem från Lönsboda som vi va i då :P
Satt ju hemma och väntade på min bror .. Till slut kom han äntligen och då va klockan 12 och vi skulle vara i Lönsboda vid 1. När han väl hade kommit hit var vi tvungna att vänta på att pappa skulle komma innan vi kunde åka .. Vid 12.20 kom han (äntligen).. Vi fick då våra paket utav honom som va 1000 kr :) Sen började vi köra äntligen .. Men när vi väl börjat köra så märkte vi att olje lampan lysste så Marko var ju tvungen att stanna för att kolla upp hur mkt det va kvar om vi skulle klara oss till Lönsboda eller inte .. tydligen skulle vi inte göra det .. Så vi körde inom Älmhult och körde runt överallt för att hitta en mack som hade öppet men hittade ingen .. Mamma ringde efter oss och jag fick säga som det va .. Jobbigt ... De sa att det skulle finnas en mack i Lönsboda som skulle vara öppen... Skitbra tänkte jag och Marko då .. Klockan 13.20 ungefär så var vi i Lönsboda och självklart var ju inte macken öppen för den stängde klockan 1.. Fan med tänkte vi .. Men körde glatt till Frippes mamma och pappa iaf.. När vi kom det så skulle vi börja äta :) Gott !! Sen efter satt vi och väntade till 3 för att vänta på att Kalle Anka skulle börja .. Efter Kalle Anka så kom TOMTEN :D Då fick man pengar, en gris, parfym och bodylotien,extan hårddisk och maskar :) blev ganska bra tyckte jag :) Senare på kvällen efter att vi hade fikat blev det dags för ett "lotteri" av 50 kr julklappar :) ... Vi kastade tärning och den som hade störst fick välja ett paket .. Sen hade alla fått ett varsit kort med .. Efter att alla hade tagit ett varsit paket så fick vi kolla på korten .. Den som hade det lägsta kortet va tvungen att ge det till den som hade det högsta... Självklart va det jag som fick det lägsta och mamma det högsta.. (mamma fick sitt egna paket) .. Fan tänkte jag nu får jag inget .. kul ju .. not... Men sen kom Roger med ett kuvär till mig .. JIPPIE :) jag öppnade det och alla va jätte nyfikna vad det va där i.. Det va 2 biobiljetter i :D Och alla ville ju ha det ist men det va jag som fick det :P så få se vem man går på bio med :P Iaf så vid 20.40 så hade Marko fått fullt med olja till sin bil som de hade fått ringa runt och försöka få tag på ... Vi körde hem då .. Och nu sitter jag här hemma själv och tråkar :P Men det funkar... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar